תוכן שיווקי באתר דרופל ישראל - דיון פתוח

בעקבות דיונים במדיות אחרות (בעיקר מייל)ֿ, אני מעוניין לפתוח לדיון רחב את שאלת ההכללה של תוכן בעל אופי שיווקי בעמוד הבית של האתר.
לפי שעה מפורסמים בדרופל ישראל מספר סוגי תכנים בעלי אופי שיווקי:

- מידע על קורסים ופעילויות בתשלום (כמובן עם רלוונטיות חזקה לדורפל)
- מידע המוטמע כחלק מדיונים כלליים: מבצעים של חברות הוסטינג שונות או קידום לקורסים
- אינדקס ספקי שירות, המניב לרשומים בו הזדמנויות עסקיות

לאחרונה נוצר מצב שבו עמוד הבית מכיל מידע רב על קורסים ומעט מאמרים וכתבות בנושאים כלליים. עובדה זו הציפה מספר בעיות:

פורומים

שימו לב , שהצורך בהכשרת אנשי דרופל לא בהכרח אומר קורסים מסחריים !
מה הבעיה לפרסם מפעם לפעם מדריך על שימוש במודול מסוים או אינטגרציה מתקדמת לכמה מודולים בשביל להשיג פונקציונאליות מורכבת ... בחינם :)
אני לא רואה את זה קורה בעת האחרונה , מה כל הזמן הזה אף אחד לא למד דברים חדשים ??
ואם מפרסמים מדריך כזה אפשר לחיות עם צירוף תוכן שיווקי צנוע בסוף המדריך , וזה לא יבוא על חשבון הקורסים המסחריים , בסופו של יום מספיק אנשים יבחרו להצתרף לאחד הקורסים .

אז ככה אני רואה את זה , השיווק צריך להיות באתר החברה המקורית , ופו צריך לפרסם רק לינק צנוע לאותו אתר , תאמינו לי לא קשה לאנשים שמתעניינם לפתוח עוד תאב לאתר החברה .
בנוסף , גם אם כן רוצים לפרסם קורסים , אז חייבים להשתמש בתיזר בצורה יותר רצינית .

בסופו של יום דרופל בנוי על "רוח התרומה" , ואם דיכוי תוכן שיווקי יביא לכך שהאתר יהפוך להיות ריק , אז יש לנו בעיה רצינית פו כי דרופל יכשל על בטוח בלי "רוח התרומה"

יש הרבה בדברייך יעקב
אני לא חושב שתהיה התנגדות מצד הגולשים לראות קצת הדרכה כפי הנאמר "ברוח התרומה"..
אין ספק בכך שככל שהמדריך יהיה קצר קולע מקצועי ומיוחד כך גם יראה אותו גורם מסחרי אחרת בעיני הגולש ואולי זה גם ידרבן אותו להענות להיצע.

מצד שני כן יש פה פירסום למדריכים קלים הסבר צנוע מאוד על דרופל וזהו .
פינת המדריכים היא במרחק קליק אחד מהדף הראשי ,
אך כנראה מחוסר המדריכים או המאמרים שיש שם כך גם קטן הסיכוי שמישהו ירצה להשתלב בקהילת דרופל הישראלית, אני מוצא הרבה יותר מידע הדרכתי אבל באמת בחינם ללא שום כתובת או לינק לקורס עיסקי באתרים שונים באנגלית.

אם המטרה שלנו היא להביא גולש שהוא מתעניין בדרופל כדי שגם יהפוך לצרכן , יש לשלב את התחום העסקי עם מעט תרומה מעצמנו כדי להאיר את עיניו מעט במלוא יופייה של דרופל והקהילה שלנו.

אז ככה -

ראשית, אני מתנגדת נחרצות לקידום אוטומטי של קורסים לעמוד הבית - זה בדיוק הפתח לכך שעניינים יצאו כאן משליטה.
אם כבר לקדם, שימשיך להיות ידני ועפ"י שיקול הדעת של מנהלי האתר, גם אם זה אומר שתהיה לפעמים ביקורת על החלטות כאלה או אחרות. כל חבר בקהילה תמיד מוזמן להשמיע את דעתו (או מורת רוחו) לנוכח החלטה כזו או אחרת, והדברים יבחנו לגופו של עניין כפי שהיה עד עכשיו.
נדמה לי שיש כאן צוות מנהלים שזכו לאמון הקהילה, ונדמה לי שאף אחד (ליתר דיוק כולם חוץ מאחד) לא חושד שיש כאן מניעים לא כשרים באופן שבו האתר מנוהל.

אני מסכימה שנושא ההכשרה בדרופל הוא משמעותי ובעל ערך להמשך צמיחה וחיזוק של הקהילה. העובדה שעמוד הבית הוצף לאחרונה בתוכן שיווקי על קורסים משמחת מאוד כי הדבר מצביע על כך שהביקוש ללימוד דרופל הולך וגדל בכל חלקי הארץ. עם זאת ההצפה הזו מפרה את האיזון העדין שבין אתר קהילתי לבין ביזנס, ויותר מידי זמן המטוטלת הזו נוטה לצד הלא נכון.

לדעתי יש להמנע מלקדם פרסום על קורסים לעמוד הבית, לשם כך נבנה אזור יעודי לנושא ואפשר בהחלט להמשיך לפתח אותו. רעיונות כרגיל יתקבלו בברכה.

ובאשר לתוכן מקצועי שאינו זוכה לחשיפה - אחת הסיבות לדעתי שאין כאן מספיק דיונים מקצועיים לאחרונה, היא שהמוקד עבר לפייסבוק.
מנקודת מבט צרה ומיידית, אכן הפלטפורמה שם יותר זמינה ונגישה ולכן אנשים מעדיפים לשאול בקבוצות פייסבוק ולקבל תשובות זריזות יותר.
אבל אם מסתכלים לטווח הארוך יש כאן פספוס אדיר של הקהילה. בפייסבוק אין תיעוד כמו כאן, קשה מאוד לחפש בדיונים אחורה והיריעה קצרה מלאפשר לדיונים מעמיקים יותר להתפתח.
אני חושבת שצריך להקדיש מחשבה איך מחברים בין מה שקורה שם ומביאים את זה לכאן. יש כל מיני אפשרויות חיבור טכנולוגיות, אני לא ממש מתמצאת בכל המגוון [לצערי (או לשמחתי) לא הצלחתי לאמץ את הפלטפורמה הזו - אני כנראה יצור מאוד לא חברותי כשזה מגיע לרשתות חברתיות], אבל אני מזמינה את מי שכן להציע הצעות.

ליאת

לפי דעתי אמור להיות לוח ארועים
להעביר הדרכה של 9000 שח לעמוד הבית ממש לא המקום
מאחר והאתר אמור להתבסס על קהילתי

לפי דעתי מצב העברית והתשובות באתר שמרביתן מאוד ברמה גבוהה
ופחות ישימה מרחיקה אנשים משימוש באתר
גם אותי די מעצבן לראות פרסום לשני קורסים של שתי חברות
בעמוד הראשי של האתר

מה העלויות של האתר החודשיות והשנתיות
מדוע שהאתר לא יהיה קהלתי נטו ואם חברות ירצו
א. יש מקום להציג אתרים שלהם
ב. בכנסים וארועים שיממנו כנס ויתנו הרצאות חינם לקהילת הקוד פתוח
או לאנשים שמעונינים לעבור לקוד פתוח

אני במחנה של "תמונתי" וליאת.
לדעתי יש להחזיר את המדיניות של חוסר התערבות בקידום לדף הבית.
בזמנו העניין נוצל לקידום החברות השונות - אבל בפועל נכתבו ונוצרו הרבה יותר תכנים.
כל העשייה הזו לא צפה למעלה ולכן האתר נראה מת גם כשיש פעילות בבלוגים ובתגובות.
עד לבנית אזורים חדשים - שידרוג ל7 או כל מיני רעיונות.
אני מציע שני דברים שייקחו כ2-3 שעות בלבד.
1. להוריד למינימום את ההתערבות במה שצף לדף הבית -סוג התוכן שיוצף הוא בלוג - ופנימית צריך להבין שבלוג הוא רעיון, תיעוד או סיפור מעניין - לא ארוע מסחרי וכדומה..
2. ארועים ופעילות מסחרית תפתח רק על סוג התוכן שלה ותופנה לאזור הייעודי (בלוק + אזור) משלה.
3. צחי או ט'ימר אחר, ישלים ויממש את ההדגשה של אזור ההדרכה (בצבע) כפי שצחי תכנן - http://www.csspivot.com/a7j48
בתכתובת הקודמת בנושר שהייתה ב15 ליוני.

אני אפתח ואגיד שבאופן אישי דף הבית לא משנה שום דבר באופן השימוש שלי באתר, העמוד שאני מתחיל ממנו הוא "חדש באתר", ועם זאת, הרוח שהייתי רוצה שדף הבית יישדר לאנשים שכן מגיעים אליו הם של קהילה עסוקה ותוססת שאנשים בה קודם כל מפתחים את דרופל, אבל גם מתעניינים ולומדים ללא צורך לשלם אלפים רבים של שקלים על הידע הזה.
אני את כל ידיעותי צברתי מלשאול ולענות על שאלות כאן בפורום, וחמסה חמסה, היום אני גם מתפרנס מאותו ידע.
נכון לעכשיו דף הבית מזעזע, יש בו מעט מאוד ידע והרבה מאוד תגי מחיר.
מה שאנחנו צריכים לקדם זה את הדיונים, ההכרזות, הבלוגים והעשייה של הקהילה. להדרכות צריך להיות מקום (בולט) משלהן, גם בדף הבית, אבל אם אנחנו נשארים במתכונת של רשימת טיזרים מקודמים בדף הבית, מה שלא בהכרח צריך לקרות (ע"ע drupal.org redesign), לדעתי, אף אחד מהם לא צריך להיות בעל אופי מסחרי.
יותר מזה, ובשונה מליאור, אני חושב שהקידום לדף הבית לא צריך להתבסס על סוג התוכן אלא על משהו הרבה יותר סקסי, radioactivity.module.
חוץ מזה, ולא בלי קשר, עכשיו כשדרופל 7 מרוטל סופית, הגיע הזמן להכריז על תחרות עיצובים לדויל 7, ובעקבותיה על מפגש\י קודינג ספרינט, יהיה כיף.

 

גם אני, כמו צחי, כמעט לא מגיעה לדף הבית ומתחילה בדף של "מה חדש".

לא נראה לי שצריך לתת יותר מקום לקורסים, ממילא כל נושא ההדרכות מקבל מקום משמעותי.

 

מפריע לי מה שקרה עם המעבר לפייסבוק. אני חושבת שהעובדה שחלק מהדיונים עברו לשם פגעה מאוד בקהילה שנוצרה כאן,

והעובדה שיש בפייסבוק שתי קבוצות עוד מחמירה את המצב.

אהבתי לענות כאן על שאלות של חדשים ולהשתתף בדיונים.

כעת, כשכל דיון מתפצל לפעמים בין 3 מקומות, זה פוגם מבחינתי בשיתוף וקשה לעקוב אחר הדיונים ולמצוא תשובות לשאלות שכבר נשאלו.

 

אחד הדברים היפים בדרופל - גם בעולם וגם בארץ, הוא הקהילה.

כל החלטה בענין אופי האתר צריכה להתחשב בראש ובראשונה בחיזוק הקהילה של המפתחים בדרופל.

 

אני מסכים עם ענת , קהילת דרופל ישראל חייבת להיות מאוחדת יותר , הדבר חייב לבוא לידי ביטוי בסרטוני ווידאו בעברית , מדריכים רלוונטים ומקום אחד שישמש כמענה לצרכי הקהילה ולחדשים שרוצים להצטרף אליה ,
אנו צריכים להביט על הקהילה הבין לאומית וללמוד קצת מהם כיצד לעשות זאת .
אשמח לקחת חלק ולתרום מהידע שלי למרות שאני מתחיל בתחום ,
הייתי שמח לקחת חלק בבניית מדריכים על פי קטגוריות וסרטוני ווידאו על פי קטגוריות ונושאים .

מסכים עם ליאת וליאור.
נראה לי שקורסים הם תוכן שיווקי (כמעט) כמו כל תוכן שיווקי אחר ולכן או שעמוד הבית פתוח לגמרי או שמייעדים אותו לתוכן מקצועי גרידא.
אני בעד הפרדה - תוכן מקצועי בעמוד הבית (מה שבעיני מייצר תדמית נכונה של קהילה חזקה ומקצוענית) ותוכן שיווקי באיזור שמוקצה לכך.
לגבי אופן תוכן עמוד הבית הייתי מציע שדרוג המבוסס על דבריהם של צחי וענת - בשטח המרכזי פירסומים של תכנים לא שיווקיים שהם הפופולריים ביותר ובבלוק צידי תצוגה של 'מה חדש' (לאו דוקא עם השבירה לבלוקים שקיימת היום אלא באופן אחוד כמו שזה מופיע באיזור המיועד).

העניין הוא שיש, לדעתי, הבדל גדול מאוד בין פרסום קורסים לדרופל, לכל תוכן שיווקי אחר (לדוגמה - פרסום השירותים האחרים של החברה שלי, או מבצעים מחברות אירוח).
קורסים נועדו להאדיר את הקהילה, והם תומכים בקידום המערכת והקהילה. הם מעידים על חיוניות ועל דרישה, וגם על מקצוענות.

יחד עם זאת, כשיש רק קורסים, אז קשה להבין שיש כאן מעבר לזה, ולכן צריך לתת לקורסים את המקום הראוי, ולא מעבר לכך.
סביר להניח ששינוי כזה יהיה נכון לביצוע ביחד עם שדרוג האתר לדרופל 7 וחידוש העיצוב.

לדעתי בטווח הקצר צריך רק להבליט קצת את אזור ההדרכות על פי תיקוני הcss שצחי הציג לפני כמה חודשים, ושינוי מדיניות לאי קידום קורסים וקידום רב יותר של תכנים כלליים.
אני משער שייקחו מספר חודשים עד שעבודת עיצוב מחדש + שידרוג לדרופל 7 תסתיים ובינתיים אלו פתרונות של שעות בודדות של עבודה שיכסו 70% מהמטרות.

בהחלט ניתן להבין את קו המחשבה שמי שרוצה קורס הוא יחפש אותו
ומי שמבקר כאן לרגע צריך לראות בעיקר קהילה חייה ותוססת עם השאלות והבעיות והדברים האחרונים שקורים בדרופל כך שהוא יוכל להכנס לעולם הדרופל כמה שיותר מהר
לפתח כמה שיותר מדריכים מקצועיים בדרופל ועוד...
כך שדף הבית עם בלוקים שמביאים תכנים מדיונים שונים באתר ומדריכים באתר יסבירו את פניהם לאורחים והמצטרפים הרבה יותר מאשר קורסים וכו'
שוב אחזור על הנקודה שאני מצדיק את זהר שקורסים זה דבר חשוב אבל אם אני מרגיש צורך בקורס אני פשוט יחפש אותו

הנקודה היא שחלק מהטענות כאן לא **לגמרי** קשורות לשאלה המרכזית. זאת אומרת, נניח שנוריד את הפרסומים, האם בגלל זה תהיה יותר תנועה באתר? יותר מדריכים/דיונים?
נכון שאם לא יהיו פרסומים אז מה שיש פחות "יטבע", מצד שני זה עלול להראות כאילו הדף הראשי פשוט מעלה אבק, לא?

(אגב, המועדפים שלי מכוון לפורום תמיכה, ניובי שכמותי. חוץ מזה אני מציץ רק על ה"דרושים" )

ממש בלי כוונה נכנסתי ל 2 אתרים לא קשורים הראשון וורדפרס והשני גומלה ( גם co.il וגם org.il ) ואני ממש נהנה לראות קהילה תוססת ותורמת.
שימו לב,
באתר וורדפרס וגם גומלה יש בדף הבית עדכונים חשובים שצריך לעדכן ( כן כן מישהו ישב וכתב אותם לאחר שהבין את העדכון)
פגישות של הקהילה ב-ח-י-נ-ם !
מדריכים!
מפגשים!
ואפילו הסברים על קבצי htaccess מעניין מהה?!?
אבל האתר שלנו בדרופל ( נכון נכון אני עדיין חדש פה אבל בכל זאת ) ממש מוצלח מבחינה של תמיכה וכו' אבל מה הקשר לדף הבית 9750 ש"ח קורס או 240 ש"ח סדנאות וכו'
האתר הוא org נקודה איי אל!!!
אין לי בעיה אם כל זה יתווסף ללינק בתפריט אבל מה ימשוך אדם לפתח בדרופל אם כזה דף בית.
דעו לכם שכמו שאמר אמנון לבב וורדפרס נושפת בעורף של דרופל.
נכון עדיין רחוק אבל כדאי להבין שאנשים לומדים את המערכת וזורמים אין טעם לחשוב כי דרופל היא מערכת הטובה בעולם לניהול תוכן ולכן בואו נגדיר בדף הבית היבט של כמה זה עולה לנו!!
שלא תבינו לא נכון אני מאד מכבד את לינוויט ואת אמיר סימן טוב וגם את ליאת שדה-סעדון ואני חושב שהקורסים שלהם מדהימים אבל לא בדף הבית!!!
חבל כי דרופל חומקת לנו בין הידים!!
מערכת כל כך מדהימה שלא משכנעת בדף הבית שלה!
לתשומת ליבכם!

ייתכן שכבר כתבו את זה קודם, אבל אין לי כוח לעבור שוב על כל הדיון הארוך:
אולי כדאי במקום להציף אירועים על הדרכות כדאי להציף מדריכים לדוגמה? כמובן שלמטה יוכל מפרסם המדריך לשים פרסומת לקורס האחרון שלו.
הרווח הוא כפול-גם מוטיבציה לכתוב מדריכים ברמה פשוטה (שנדמה לי שמתלוננים שחסרים באתר) וגם פרסום מבוקר.

(גילוי נאות: הח"מ כתב כאן מדריך. הח"מ לא מתכנן להעביר דרופלקורס בקרוב)

להלן שני מדריכים נוספים:

מדריך כללי: **[מה זה דרופל](http://practicall.co.il/1/node/463)**

והשני טכני: **[מדריך דרופל](http://practicall.co.il/1/node/168)**

שימו לב שהמדריך הטכני זה בעצם ויקי, כך שניתן לערוך ולשפר :)

אמיר